twodirections

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

It took a minute girl to steal my heart Del 18

Av Ebba & Johanna - 27 april 2012 19:34

Tidiagre:

Bussens bromsar gnislade förskräckligt när den stannade jag gick på sa hej till chauffören och betalade resan sen bar det av hem.

_____________________________________________________________

Jag gick in genom hallen och sa snabbt hej till mamma och pappa och svarade kort på deras frågor om hur det hade varit. Jag kände mig lite elak men jag orkade verkligen inte nu. Jag sjönk ner i sängen och fiskade smidigt upp min mobil ur fickan. Jag öppnade den och det första jag fick se var bakgrunden. Det var en bild där jag låg och sov och Niall pussade mig på pannan. Jag log. Jag ångrade inte att jag inte hade haft lås på mobilen men ändå bara ändra någons bakgrund. Jag skakade lite på huvudet men log stort. Sen kollade jag på mina bilder, som jag hade trott fanns det massa bilder där jag låg och sov. Jag öppnade sms programet och knappade in ett snabbt "Hi Niall I'm home now! Miss u <3" till Niall och slöt ögonen. Jag vaknade av den gälla ring signalen. Jag kollade mig förvirrat omkring jag måste ha somnat. Jag kollade på den upplysta displayen "Nialler" stod det. Jag log lite och svarade medan jag kollde på klockan jag visste inte när jag hade kommit hem men just nu var klockan sex.

- Hi! sa jag.

- Hi! I tried to call you before but you didn't answer. sa Niall. Jag fnittrade lite.

- I was sleeping. sa jag lite skamset. Jag hörde hur någon skrattde i bakgrunden.

- Jonna you know the loudspeaker is on. hörde jag Louis stämma ropa. Jag suckade lite.

- Now I know that. sa jag och ett litet skratt slank ur mig. Sen pratade vi lite. När jag stängde av samtalet hördes steg i trappen. Jag tittade förvånat på dörren när mamma öppnade den.

- Godmorgon gumman. skrattade hon.

- Hej. sa jag och skrattade.

- Det är mat nu om du är hungrig. sa hon min mage kurrade ljudligt och jag kom på att jag bara hade ätit frukost. Jag satte mig vid bordet och drog in lukten av lax och potatis. Det luktade ljuvligt. Jag tog en ganska stor portion och slukade den med glädje. Jag tittade på bubblorna i glaset med cola och suckade lite. Jag sjönk ner i min säng igen. Slöt ögonen i hopp om att sova länge.


Jag drog på mina converse och gick till bussen. Idag skulle jag gå på stan lite och hitta en liten present, okej det var två veckor kvar men ändå. Jag gick in på H&M och tittade lite på herravdelningen okej jag var lagom tråkig. Jag gick in på Gallerix för att hitta nåt gulligt. Men gick där ifrån med tomma händer. När jag kom ut såg jag den självklara butiken. Bokia, jag gick in och sen gick jag till de små ställen med små saker. Det fanns så många gulliga saker men inget som intresserade mig. Lottlös satte jag mig på bussen hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba & Johanna - 9 maj 2012 16:04

Tidigare: Jag kastade en hastig blick mot klockan halv sju jag borde inte vara trött egentligen.  _____________________________________________________________________________ Jag gäspade igen och blinkade trött. Louis tittade roat på mig. Jag ...

Av Ebba & Johanna - 4 maj 2012 18:53

Nu kommer det inte komma något på tre dagar för ska ut på havet och segla ^^ Hahah ...

Av Ebba & Johanna - 1 maj 2012 13:30

Tidigare: - I'm so so sorry Jonna I didn't mean to do that. sa han. Jag tog hans hand och kramade den lite tafatt och log svagt. Jag slöt ögonen och suckade djupt. ____________________________________________________________ Det kändes så bra a...

Av Ebba & Johanna - 29 april 2012 17:13

Tidigare: Han vaggade mig lite fram och tillbaka innan han släppte mig och kollade in i mina ögon. Sen lutade han sin panna mot min och vi stod så ett tag innan han tog min hand och drog med mig till deras rum. Där satt vi och pratade lite om min f...

Av Ebba & Johanna - 29 april 2012 15:04

Tidigare: Jag drog på mina converse och gick till bussen. Idag skulle jag gå på stan lite och hitta en liten present, okej det var två veckor kvar men ändå. Jag gick in på H&M och tittade lite på herravdelningen okej jag var lagom tråkig. Jag gick ...

Ovido - Quiz & Flashcards