twodirections

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Ebba & Johanna - 9 april 2012 11:57

Tidigare: Jag låg i soffan och hade nästan somnat. Det här hade varit en av de bästa dagarna i mitt liv. Om jag inte känner mig själv helt fel kommer jag sova gott och riktigt länge.

~12.20~

Jag satte mig upp och kollade mig omkring. Emma och Izza hade redan gått upp. Jag satte ner fötterna på golvet och hasade mig ut i köket. 

- God morgon sju sovare. skrattade Emma. Jag log.

- Sovit gott? frågade Izza leende. Jag nickade och tog ett glas juice och stoppade i en rost macka i brödrosten. 

Jag åt min frukost och sen gick vi tillbaka in till vardagsrummet. Jag la mig i soffan och Emma och Izza satte sig i var sin fåtölj sen pratade vi och pratade och pratade tills klockan var halv tre.

- Jag måste nog dra mig nu. sa Emma besviket. Izza nickade.

- Jag med. sa hon. Jag nickade och log sen kramade jag de och sa hejdå. 

~16.00~

Jag kom på att jag skulle föra över skivan till min telefon så jag kunde lyssna när jag ville. Jag tog upp skivan och tröjan och tittade på autograferna jag kunde inte tro det. Jag log och gick in på mitt rum.

- Gumman jag och pappa går på en promenad. sa mamma. Jag nickade men kom på att hon inte kunde se det.

- Okej hejdå. sa jag och satte mig på stolen och stte på datorn. Jag öppnade skivfodralet och det första jag fick se var lappen, just det jag hade glömt bort den. Jag plockade upp den och läste " Call me when you se this xx Niall" Jag drog efter andan det var inte sant. Jag vände på lappen där stod det ett nummer. Jag log jag tog upp min telefon och slog in nummret. Jag tvekade tänk om det inte var hans nummer. Men jag ringde.

- Hello? svarade någon.

- Hello is this Niall? sa jag osäkert.

- Yeah and who are you? sa Niall förvirrat.

- My name is Jonna and i was on the consert yesterday maby you don't remember me but you gave me your number. sa jag försiktig.

- Hello Jonna! sa han glatt. Jag pustade ut.

- You wanted me to call. sa jag.

- Yes I wonder if you want to do something with me tomorrow. sa han lite osäkert. Jag blev helt tyst. Var det sant ville Niall göra nåt med mig varför jag kunde inte riktigt få ihop det.

- Hello are you there. sa Niall

- Yes I just didn't find the words but of course I want to do something with you tomorow. sa jag och hörde hur han suckade lättat. 

- Can you come to the hotel at eleven in the morning? frågade han. 

- Sure. sa jag 

- Well see you then. sa han.

- Yeah bye. sa jag och la på. Hjälp skulle jag träffa Niall imorgon? Oj då tänkte jag och log.

___________________________________________________________________________________________________


Undra vad som hände nu oWo

Jaja glad påsk på er. Lite sent kanske men I alla fall!!

kraaam johanna

Ovido - Quiz & Flashcards